REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU INFORMATYCZNEGO
pt. "NAPISZ GRĘ "
opracowanego i przeprowadzonego
w V Liceum Ogólnokształcącym im. ks. Piotra Ściegiennego
w Kielcach
CELE KONKURSU:
- Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień informatycznych u uczniów;
- Stymulowanie aktywności poznawczej młodzieży o zainteresowaniach informatycznych;
- Rozwijanie twórczego myślenia uczniów i stosowania wiedzy w praktycznym działaniu;
- Przygotowanie uczniów do lepszego planowania swojego rozwoju naukowego i zawodowego;
- Wykorzystanie programów komputerowych do kształtowania uwagi i spostrzegawczości;
- Stworzenie uczniom możliwości do sprawdzenia własnego poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki;
- Stymulowanie chęci rywalizacji.
TERMIN PRZEPROWADZENIA KONKURSU:
Konkurs trwa od 8.02.2024 do 30.04.2024 roku
Ogłoszenie wyników: 06.05.2024 r.
UCZESTNICY KONKURSU:
Uczestnikami konkursu mogą być wszyscy chętni uczniowie klas I-IV z V Liceum Ogólnokształcącego im. ks. Piotra Ściegiennego w Kielcach.
WYMAGANIA:
- Uczniowie samodzielnie piszą grę komputerową.
- Gra może być napisana za pomocą dowolnego języka programowania;
- Gra powinna zostać dostarczona w formie folderu, w którym powinien być plik rozruchowy i wszystkie pliki potrzebne do uruchomienia programu lub folder z plikami, które można uruchomić w oprogramowaniu dostępnym w pracowni komputerowej w sali 9.
- Dostarczyć należy również pliki źródłowe gry;
- Gra powinna działać bez konieczności dostępu do internetu.
- Gra nie może zawierać treści propagujących zachowania niezgodne z prawem lub niezgodne z ogólnie przyjętą estetyką.
- Podczas tworzenia pracy nie należy jej publikować i udostępniać innym.
ZASADY UDZIAŁU W KONKURSIE:
- Oceniane będą tylko prace zgodne z powyższymi wymaganiami;
- Prace wykonane zgodnie z powyższymi wymaganiami mają być przekazane nauczycielowi informatyki (Bolesław Kossakowski, sala nr 9 V LO Kielce) na dowolnym nośniku;
- Prace powinny zawierać informacje o autorze (imię, nazwisko, klasa, szkoła, rok szkolny, tytuł gry)zamieszczone na stronie startowej gry;
- Wyróżnione prace mogą być opublikowane na stronie szkoły (za zgodą autora).
OCENIE PODLEGAĆ BĘDĄ:
- Stopień skomplikowania gry
- pomysłowość;
- estetyka;
NAGRODY
Autorzy 3-ech najlepszych prac zostaną nagrodzeni oceną celującą z informatyki (z wagą 3) oraz nagrodą rzeczową i dyplomem.
Prace oceniane będą przez Komisję Konkursu złożoną z nauczycieli informatyki.
Bolesław Kossakowski - organizator